piątek, 10 czerwca 2011

Lody które robią się same :o)


W upały w ogóle nie mam apetytu na nic, z wyjątkiem lodów, mocno chłodzonych napojów i mrożonych owoców (mrożone dojrzałe banany smakują rewelacyjnie, jak lody waniliowe z posmakiem bananowym, mrożenie zupełnie zmienia konsystencję i smak) Te lody jogurtowe są tak łatwe, że i przedszkolak je sam może zrobić. Czyli "Kuchnia pełna cudów" :) Do tego pasuje muzyka, u mnie Bob Marley "Three little birds" :o)

Składniki:
  • ulubiony sojowy jogurt owocowy w małych porcjach*
  • tanie plastikowe łyżeczki
  • lodówka albo zamrażarka
Bierzemy paczuszki z jogurtem, potrząsamy porządnie parę razy aby się dobrze wymieszał. Nacinamy folię na górze nożykiem albo nożyczkami, na tyle tylko aby łyżeczka pasowała i stała prosto. Wkładamy do zamrażarki i czekamy co najmniej dwie godziny. Wyjmujemy i ocieplamy z zewnątrz rękami, po czym lekko popychając spód wyjmujemy lody :)

* wychodzi prawdopodobnie z każdym jogurtem, nie tylko sojowym :) Należy wybrać jogurty wystarczająco słodkie, i z wystarczającą zawartością tłuszczu (czyli nie dietetyczne albo niskokaloryczne)
[zdjęcie jest mojego autorstwa]

10 komentarzy:

  1. Chyba ze dwa lata nie widziałam w sklepie jogurtu sojowego... Zazdroszczę zaopatrzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, fajne :) pamiętam, że jak byłam młodsza (i to chyba nawet nie dużo:P) mroziliśmy w domu danonki :D więc piszę szczerze: z danonków też wychodzą pyszne lody :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też w dzieciństwie mroziłam jogurty :D.
    A co do jogurtów sojowych to ostatnio trafiam na nie coraz częściej. I nie jestem pewna, czy nie widziałam nawet tych, które Ty pokazałaś na zdjęciu :). Ja ostatnio kupiłam deserek Sojasun, mogłam go zamrozić, nie pomyślałam... Ale jeszcze nic straconego, sklep jest blisko :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak do danonków dodawali patyczki, żeby je właśnie mrozić i jeść jak lody :) Szkoda, że nie przepadam za jogurtami, bo te lody faktycznie nie wymagają żadnego zachodu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. @Pinckcake: Według wegańskich blogów przynajmniej w sklepach ekologicznych powinny być :) Ale zapewne w normalnych hipermarketach jest mniej, czytałam ostatnio że hipermarkety kasują sortymenty eko z powodu światowego kryzysu i mniejszych budżetów :/ Kto sprzedaje tanie rzeczy o mniejszej jakości nie może reklamować ekologicznej żywności, bo by własne produkty straciły atrakcyjność. Smutna prawda życia...

    @Kabka, @Tu-tusia: Dobrze wiedzieć, nie pomyliłam się w takim razie co do zamrażalności :) Mąż się ucieszy, lubi przetwory mleczne, a ja nikogo nie zmuszam do sojowych jak nie chce :o) Choć te jogurty są naprawdę 100%-owe, jeden z najlepszych produktów dla zaciekawionych, smakują jak każdy inny smaczny jogurt owocowy :)

    @Cottie: Zajrzałam właśnie do sojasun.pl/produkty, masz na myśli takie deserki waniliowe czy te owocowe jogurty? Nie jestem pewna czy te waniliowe można zamrażać, znam je i to raczej budyń, na pół to prawie sos. Ale można by wypróbować czy się robi z tego mrożony deserek :) W upał tylko o mrożonych daniach marzę, nawet zupy chłodzę w lodówce :o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zachęcam :) Sekretem jest właśnie urzywanie słodkiego jogurtu, wystarczająca ilość tłuszczu w środku, porządne potrząsanie przed zamarzaniem, no i mała wielkość pojemnika. Im większy pojemnik tym wyższa szansa na stworzenie się dużych kryształów lodu, i przez to twardość i "chrupkość". W małym pojemniczku lody zamarzają szybciutko i kryształy nie mają czasu na uformowanie :)

    Bardzo ładne zdjęcie :) Jak moja ulubiona Fizia Pończoszanka :D Bardzo mi to przypomina jak sama zawsze lubiłam kolorować włosy na rudo, dziś niestety mogę tylko bardzo ostrożnie, bo - co mało osób wie - niektóre farby do włosów powodują choroby (bo chemiczne farby dostają się do środka ciała przez tkanki skóry i korzenie włosów, skóra to nie żelazo), w moim przypadku choroba się natychmiast gwałtownie po farbowaniu włosów pogarsza :/ Zwykle farbuję teraz Henną, i raczej w moim naturalnym kolorze, bo część moich włosów już biała jak śnieg :o) Myślałam że tylko babciom włosy bieleją, ale widać że osłabienie ciała też wystarczy. Gdybym nie była jeszcze tak młoda to bym wcale nie farbowała, bo ta śnieżna biel jest bardzo piękna i dla mnie nieoczekiwana, ale ludzie się przerażają gdy widzą fale białych włosów dookoła młodo wyglądającej twarzy :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie prostotki. Zero wysiłku i lody gotowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. I w dodatku tak tanio jak jogurt, a za sklepowe albo kawiarenkowe lody jogurtowe trza płacić ekstra ekstra :p :o) Nie mówiąc o tym że wegańskich lodów jogurtowych zwykle nigdzie się nie dostanie...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę :) Bardzo lubię czytać komentarze, choć wiem że niewiele jest do dyskutowania, bo nadal za rzadko piszę.
Z powodu nadmiaru reklam jestem zmuszona moderować wszystkie komentarze, czyli pojawiają się dopiero po zatwierdzeniu.

I am happy about each real comment, but not about scammers. Please mind that 99% of all spam comments are removed by Blogger automatically, rest gets deleted by the admin of this blog.

------------------
Polski alfabet dla angielskich klawiatur :)
ą ć ę ł ń ó ś ź ż Ą Ć Ę Ł Ń Ó Ś Ź Ż

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...